Wkładasz spory wysiłek w odchudzanie? Efekty diety odchudzającej są jednak marne, a wskaźnik wagi ani drgnie? Czujesz spadek motywacji i zbliżasz się do porzucenia zdrowego odżywiania? Być może popełniasz któryś z przedstawionych poniżej błędów. Eliminując go, zwiększysz skuteczność swoich działań, zgubisz pierwsze centymetry i będziesz mieć więcej zapału do dalszej walki o wymarzoną figurę.

Głodzisz się

Drastyczne diety to jeden z kluczowych błędów popełnianych przez osoby planujące zrzucić nadmiarowe kilogramy. Głodzenie nie tylko jest groźne dla zdrowia, ale i może skutkować efektem jo-jo, w trakcie którego na przemian tracimy i przybieramy na wadzę. Dzieje się tak ponieważ organizm, przyzwyczajony dotąd do określonej ilości jedzenia, zmuszony jest do przestawienia się w tryb „przetrwania”. Powoduje to spowolnienie tempa przemiany materii w celu zmagazynowania energii. To skutkuje z kolei odkładaniem się tkanki tłuszczowej, której chcesz się przecież pozbyć.

Nie jesz śniadania

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejsze posiłek dnia. Zrównoważone śniadanie dostarcza bowiem organizmowi energii na długie godziny, wspierając pracę mózgu i dodając nam sił do codziennej pracy. Brak śniadań może powodować problemy z koncentracją, osłabienie organizmu , a dodatkowo – zwiększenie uczucia głodu wieczorem, poprzez podjadanie niezdrowych przekąsek.

2. 6 powodów, dla których nie chudniesz mimo diety odchudzającej

Pamiętaj – śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia!

Nie masz planu…

Przed rozpoczęciem diety, ustal jej plan. Określ mierzalne cele, które chcesz osiągnąć i trzymam się ich w trakcie odchudzania. Pamiętaj, że dodatkowych kilogramów nie zgromadziłeś w miesiąc i tak samo szybko się ich nie pozbędziesz. Bądź cierpliwy, nie porównuj się do innych i nie popadaj w obsesję ciągłego kontrolowania swojej wagi. Doceniaj drobne postępy, dzięki którym zyskasz dodatkową motywację. Ważne jest też pozytywne nastawienie do swoich możliwości.

… lub Twój plan jest zbyt ambitny

Jednym z powszechnych błędów, popełnianych przez osoby na diecie, jest stawienie sobie zbyt wysoko poprzeczki. Pamiętaj – zdrowe odchudzanie zakłada utratę około 0,5-1 kilograma tygodniowo w początkowej fazie. Organizm człowieka jest tak skonstruowany, że nawet ograniczając liczbę dostarczanych mu kalorii, nie spali od razu większej liczby kilogramów. Dodatkowo, katowanie się dietą może szybko sprawić, że porzucisz ją, kiedy efekty choć trochę zwolnią.

Nie ruszasz się

Choć dieta to aż 70 % sukcesu w odchudzania, ważne jest, byś połączył ją z odpowiednim treningiem. Bieganie, pływanie czy zajęcia fitness to doskonały sposób na podkręcenie metabolizmu. Dodatkowo, dzięki ćwiczeniom wysmuklisz sylwetkę i poprawisz kondycję. Aktywność fizyczna to integralna część każdej diety odchudzającej. Zdaniem specjalistów, dla utrzymanie dobrej kondycji, warto uprawiać sport co drugi dzień. Najważniejsza jest regularność treningów.

Nie jesteś konsekwentny

Trzymanie się diety wymaga nie lada konsekwencji. W trakcie odchudzania czyha na nas wiele pokus – imprezy u znajomych, wyjścia na pizze czy słodkie ciastka leżące w szafie. Mimo ćwiczeń i zdrowej diety, każdemu z nas zdarzają się słabości. By trwać przy założonych celach, warto zmienić nawyki na stałe i nie rezygnować z nich przy pierwszej lepszej okazji lub po zakończeniu diety odchudzającej.

Jak Schudnąć 15 Kg W90 Dni Bez Morderczych Treningów I Rygorystycznej Diety, Jedząc To Co Najbardziej Lubisz I Dodatkowo Oszczędzić 30% Pieniędzy!

Gratulacje! W ciągu kilku minut na Twoją skrzynkę e-mail otrzymasz dalesze informacje.