Moda na zdrowy styl życia trwa w najlepsze. Coraz więcej osób, w trosce o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, podejmuje decyzji przejściu na dietę. W gąszczu dziesiątek programów żywieniowych, nie trudno jest się jednak zgubić. Przede wszystkim warto pamiętać – dietę należy dopasować do swoich potrzeb i możliwości, nigdy na odwrót. Czym kierować się przy wyborze diety, by bezpiecznie i skutecznie zgubić nadmiarowe kilogramy? Jakich błędów unikać?

Poznaj podstawy zdrowego żywienia

Oczywiście, nikt nie wymaga od nas zagłębiania się w tajniki ludzkiej fizjologii. Wystarczy podstawowa wiedza na temat zdrowego żywienia, dzięki której lepiej poznamy swój organizm, świadomiej będziemy wybierać produkty ze sklepowych półek, a odchudzenie stanie się dla nas łatwiejsze i przyjemniejsze. Przede wszystkim warto wiedzieć, źródłem jakich składników pokarmowych, takich jak węglowodany, białka i tłuszcze, są poszczególne produkty. Wiele osób tkwi w błędnym przekonaniu, że o wartości danego produktu świadczy wyłącznie liczba kalorii. Tymczasem sporą wolą w odchudzaniu odgrywa udział poszczególnych elementów w składzie żywności oraz stopień jej przetworzenia. Umiejętność analizy etykiet to spore ułatwienie dla osób na diecie odchudzającej. Nie bez znaczenia jest też świadomość tego, jak często warto jeść, ile litrów płynów dziennie przyjmować oraz jakich produktów należy się wystrzegać, by zdrowo się odżywiać.

Jak wybrać dietę odchudzającą dla siebie?

Znajomość podstaw zdrowego żywienia to cenne ułatwienie dla osób na diecie odchudzającej.

Określ indywidualny cel

Przed przejściem na dietę należy określić jej cel. Bez tego, możemy szybciej się zrazić, a w efekcie odpuścić walkę z nadprogramowymi kilogramami. Ważne, by założony cel był możliwy do zmierzenia, osadzony w czasie i ambitny, choć jednocześnie w zasięgu naszych możliwości. Na przykład – zamiast zakładać, że „schudnę”, lepiej postanowić „schudnę 6 kilogramów w 2,5 miesiąca”. Dzięki temu, wiemy do czego dążymy i ile czasu nam pozostało do realizacji zadania. Widząc pierwsze efekty, będziemy też bardziej zmotywowani do dalszego odchudzania.

Dopasuj dietę do stylu życia

Dobra dieta to taka, która odpowiada naszemu trybowi życia. Inne jest bowiem zapotrzebowanie kaloryczne osoby wykonującej w ciągu dnia duży wysiłek fizyczny, a inne tej, która prowadzi siedzący tryb życia w pracy. Poza dostarczoną dzięki diecie energią, ważne jest też samo zaplanowanie posiłków w ciągu dnia, uwzględniające czas na ich przygotowanie i zjedzenie. Jeśli pracujemy do późna, może okazać się, że trzymanie się sztywnych schematów będzie dla nas nie lada wyzwaniem, obniżającym skuteczność podejmowanych działań.

Uwzględnij swoje upodobania

Odpowiedni jadłospis powinien uwzględniać też nasze indywidualne gusta kulinarne. Oczywiście nie oznacza to, że jeśli lubimy pizzę zagryzaną czekoladą, to możemy wpisać je na stałe w naszą dietę. Dieta to jednak sztuka kompromisów – jeśli nie lubimy niektórych produktów, na przykład szpinaku czy pieczywa żytniego, możemy zamienić je na inne, nisko przetworzone składniki. Im z większą liczbą wyrzeczeń kojarzyć będzie się nam dieta, tym szybciej ją porzucimy. Na szczęście – jak pokazują liczne diety odchudzające, zdrowe jedzenie może być nie tylko wartościowe, ale i smaczne. Dodatkowo, jest ono szansą na poznanie nowych, zaskakujących smaków.

Skuteczność odchudzania zależy od wielu czynników. Ich staranna kompozycja powinna być przede wszystkim adekwatna do naszych indywidualnych potrzeb i możliwości, określonych jeszcze przed przejściem na dietę.

Jak Schudnąć 15 Kg W90 Dni Bez Morderczych Treningów I Rygorystycznej Diety, Jedząc To Co Najbardziej Lubisz I Dodatkowo Oszczędzić 30% Pieniędzy!

Gratulacje! W ciągu kilku minut na Twoją skrzynkę e-mail otrzymasz dalesze informacje.