Kolorowe, soczyste i smaczne – owoce, bo o nich mowa, stanowią ważny element naszej codziennej diety. Zawarte w nich witaminy, minerały oraz błonnik są niezbędne dla organizmu. Pamiętajmy jednak, że owoce to także źródło cukrów prostych – fruktozy i sacharozy, które w nadmiarze mogą prowadzić do nadwagi i przyrostu tkanki tłuszczowej. Po jakie, o jakiej porze dnia i w jakich ilościach sięgać po owoce będąc na diecie odchudzającej?

Owoce na diecie odchudzającej

Owoce – ze względu na bogactwo zawartych w nich składników odżywczych, stanowią idealny składnik diety odchudzającej. Należy jednak pamiętać, że w porównaniu z warzywami, mają one wyższy indeks glikemiczny. Skutkuje to przyśpieszeniem procesu zamiany cukru w tłuszcz. Oprócz tego owoce są mniej sycące, co sprawia, że po ich zjedzeniu szybko zaczynamy odczuwać głód. Jak przekonują dietetycy, osoby chcące zrzucić dodatkowe kilogramy, powinny sięgać po owoce o niskim IG, które wolniej się rozkładają i nie powodują odkładania się tkanki tłuszczowej. Należą do nich przede wszystkim truskawki, morele, gruszki, jabłka, pomarańcze, grejpfruty, maliny, śliwki, wiśnie, jagody, jeżyny oraz brzoskwinie. Jakich owoców zatem unikać? Wysoki indeks glikemiczny mają zwłaszcza dojrzałe banany, winogrona, mango i arbuzy.

Rano czy wieczorem?

By owoce sprzyjały nam na diecie odchudzającej, powinniśmy sięgać po nie w odpowiednich porach dnia. Najlepiej przed południem, kiedy enzymy trawienne są są najbardziej aktywne. Jedzenie owoców na kolację może prowadzić nie tylko do wzdęć, ale przede wszystkim do gromadzenia energii w postaci tkanki tłuszczowej. Późne godziny to czas, w którym metabolizm zwalnia, a organizm regeneruje się. Unikajmy też podjadania owoców między posiłkami – tuż po ich zjedzeniu poziom glukozy gwałtownie wzrasta, by szybko wrócić do początkowego poziomu. Przez to szybko stajemy się głodni i bardziej podatni na zjedzenie kolejnej przekąski. Ważne jest też, by zjadać owoce przed posiłkami, a nie po nich – dzięki temu unikniemy uszkodzenia płytki nazębnej. Dotyczy to zwłaszcza owoców cytrusowych, zawierających kwasy, które w trakcie szczotkowania zębów niszczą płytkę. Jeśli jednak zakończymy posiłek kwaśnym owocem, odczekajmy co najmniej pół godziny, zanim sięgniemy po szczoteczkę z pastą.

Dzienna porcja owoców

Jak często jeść owocowe? To pytanie zadają sobie osoby na diecie odchudzającej, dla których owoce stanowią ważne urozmaicenie codziennego jadłospisu.

Owoce na diecie odchudzającej.

Owoce – tak jak wszystko – są dobre, kiedy jesz je w umiarze. Nie przekraczaj dwóch porcji dziennie!

Zdaniem dietetyków, optymalna ilość owoców to dwie porcje dziennie. Jako porcję możemy rozumieć zarówno jeden średni owoców – na przykład gruszkę lub jabłko, dwa małe – morele lub śliwki, bądź kubek drobnych owoców – malin lub jagód. Owoce warto łączyć z innymi produktami, z pomocą których możemy stworzyć wartościowe pierwsze lub drugie śniadanie. Idealnie sprawdzą się tu płatku owsiane lub jaglane. Owoce zmiksowane z warzywami w formie szejka doskonale sprawdzą się tuż po porannym treningu.

Jak Schudnąć 15 Kg W90 Dni Bez Morderczych Treningów I Rygorystycznej Diety, Jedząc To Co Najbardziej Lubisz I Dodatkowo Oszczędzić 30% Pieniędzy!

Gratulacje! W ciągu kilku minut na Twoją skrzynkę e-mail otrzymasz dalesze informacje.