Czipsy, czekolada, ciastka… po niezdrowe przekąski między posiłkami sięga regularnie aż trzech na czterech Polaków. Podjadanie może mieć zgubne skutki zwłaszcza dla osób, które planują skutecznie schudnąć. Na szczęście nawet na diecie nie musisz rezygnować z ulubionych smaków. Wystarczy, że wysokokaloryczne produkty zamienisz na zdrowe i wartościowe przekąski. Najlepsze z nich znajdziesz poniżej!

Warzywne paluszki z dipem

Świeżo obrane i pokrojone warzywa to idealna propozycja zdrowej przekąski, która sprawdzi się w każdej sytuacji. Z powodzeniem zabierzesz je do pracy i do szkoły, spałaszujesz przed telewizorem, a nawet zaserwujesz na imprezie ze znajomymi zamiast paluszków. Najlepsze będą zwłaszcza pokrojone w słupki marchewki, ogórek, papryka czy kalarepa. Aby podkręcić nieco ich smak, możesz przygotować lekki jogurtowy dip z ziołami, w których będziesz maczać warzywne kawałki.

Czipsy z warzyw lub owoców

Pokrojone w cienkie plastry i zapieczone warzywa lub owoce to doskonała alternatywa dla prawdziwych czipsów. Do ich zrobienia świetnie nadają się zwłaszcza warzywa korzeniowe – buraki, bataty, seler, a także popularny ostatnio jarmuż. Z jabłek, bananów lub gruszek przygotujesz za to słodkie chrupki bez grama tłuszczu.

Batoniki musli

Twoją słabością są słodkie batoniki? Te sklepowe zamień na samodzielnie przygotowane z migdałów, daktyli i śliwek z dodatkiem płatków gryczanych. Są nie tylko pyszne, ale też bardzo sycące, dzięki czemu już po kilku gryzach zaspokoisz ochotę na coś słodkiego. Domowe batony musli świetnie sprawdzą się jako zdrowa przekąska na drugie śniadanie lub podwieczorek.

Pestki dyni, słonecznika i chia

Masz nawyk podjadania orzeszków w panierce? Jeśli lubisz przegryzać coś między posiłkami, sięgaj po pestki dyni lub słonecznika. Z powodzeniem możesz dodawać je do sałatek lub podjadać jedną ich garść – mają dużo witamin i kwasów tłuszczowych. Z kolei chia – małe, niepozorne ziarenka zawierają dużo cennych składników odżywczych na czele z błonnikiem, który jest ważnym składnikiem diety odchudzającej. Chia idealnie komponują się z jogurtem lub owsianką.

Orzechy

Nie od dziś wiadomo, że orzechy usprawniają pracę mózgu i wspomagają odporność. Spożywanie orzechów świetnie wpływa również na przemiany metaboliczne, co docenisz będąc na diecie odchudzającej. Sięgając po orzechy pamiętaj, że ich nadmiar może przynieść odwrotne skutki od oczekiwanych. Po które orzechy warto sięgać? Dietetycy polecają zwłaszcza nerkowce, pistacje, migdały, orzechy włoskie, laskowe, i brazylijskie.

Zdrowe przekąski dla osób na diecie odchudzającej.

Miskę czipsów zamień na garść orzechów, które zawierają w sobie mnóstwo cennych składników.

Słodkie kulki

Masz chęć na słodką czekoladkę? Kusi Ci zjedzenie choć jednego czekoladowego cukierka? Bez wyrzutów sumienia w chwilach słabości możesz sięgać po kulki daktylowe. Ich masę przegotujesz z suszonych daktyli i z sezamu. Choć są bardzo słodkie, w ogóle nie zawierają cukru! Kulki mocy dostarczają energii w najzdrowszym wydaniu – przekonasz się o tym, zabierając ze sobą do pracy, do szkoły lub na wycieczkę za miasto.

Jak Schudnąć 15 Kg W90 Dni Bez Morderczych Treningów I Rygorystycznej Diety, Jedząc To Co Najbardziej Lubisz I Dodatkowo Oszczędzić 30% Pieniędzy!

Gratulacje! W ciągu kilku minut na Twoją skrzynkę e-mail otrzymasz dalesze informacje.